Od ponad 260 lat Gerlach towarzyszy Polakom w kuchni i jadalni.

Budowana przez ponad dwa wieki tradycja łączy ponadczasowoą elegancję z najwyższą jakością wytwarzanych produktów, które zostały docenione licznymi nagrodami i wyróżnieniami.

h__1760.png

1760

Filip Szaniawski rozpoczyna budowę wielkiego pieca do surówki w Kużnicach Drzewickich, by przywrócić Drzewicy jej świetność sprzed licznych wojen i klęsk żywiołowych. Moment ten stanowi punkt wyjścia do rozwoju drzewickiej fabryki.

h__1824.png

1824

Działania wojenne powodują zawirowania w dziejach fabryki, jednak w 1824 r. Samuel Gerlach, wykształcony za granicą rzemieślnik, rozpoczyna produkcję noży oraz wyrobów chirurgicznych.

h__d.png

1829

Car Mikołaj I doceniając jakość produktów Samuela Gerlacha, zezwala na sygnowanie marki koroną, która pozostała w logo firmy Gerlach S.A. do dziś.

h__1846.png

1846

Po śmierci Samuela Gerlacha oraz jego żony, kierownictwo nad fabryką przejmuje jej dotychczasowy pracownik, majster nożowniczy – August Kobylański. Poślubia on najstarszą córkę Samuela Gerlacha – Emilię i wspólnie kupują drzewicką fabrykę.

h__1875.png

1875

Wnuk Samuela Gerlacha – Samuel Kobylański wznawia działalność fabryki dziadka pod nazwą „S. Kobylański dawniej S. Gerlach” w Warszawie.

h__1886.png

1886

Z uwagi na dobrą passę fabryki i rosnące zapotrzebowanie na jej wyroby, Samuel Kobylański, wspólnie z bratem Bronisławem, kupuje wystawione na sprzedaż tereny Kuźni Drzewickich.

h__1893.png

1893

Powstaje spółka komandytowa pod nazwą „Bracia Kobylańscy Fabryka Wyrobów Stalowych dawniej Gerlach”, a bracia Kobylańscy modernizują drzewickie zakłady, udoskonalając technologie produkcyjne oraz wzbogacając asortyment.

h__1914.png

1914

Wraz z wybuchem I Wojny Światowej sytuacja fabryki staje się trudna, a działania wojenne częściowo niszczą zakład. Dopiero po zakończeniu wojny bracia Kobylańscy wznawiają produkcję w Kuźniach Drzewickich.

h__1928.png

1928

Samuel i Bronisław przekształcają przedsiębiorstwo w spółkę akcyjną „Kobylańscy Spółka Akcyjna dla Przemysłu i Handlu Wyrobami Stalowymi”, a kierownictwo w zakładzie obejmuje syn Samuela – Kazimierz Kobylański. Fabryka przechodzi szereg reform oraz uruchomione zostają nowe wydziały.

h__1939.png

1939

Na drodze dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa staje II Wojna Światowa, a wielu pracowników wstępuje w szeregi wojska. Jednak mimo to, jesienią 1939 r. Kazimierz Kobylański podejmuje zmniejszoną produkcję.

h__d.png

1943

Decyzją władz hitlerowskich zakład zostaje zlikwidowany. Maszyny oraz pracownicy zostają wywiezieni do Guben w Niemczech.

h__1951.png

1951

Po zakończeniu wojny udaje się odzyskać około 2/3 maszyn zagarniętych przez Niemców i w tym czasie zakład funkcjonuje pod zarządem państwowym. W 1951 r. zmienia nazwę na „Fabryka Wyrobów Nożowniczych Gerlach”.

h__1960.png

1960

Rosnące zapotrzebowanie na produkty Gerlach powoduje rozbudowę fabryki, utworzenie Wydziału Półfabrykatów, Wydziału Nakryć Stołowych, budowę magazynu oraz rozpoczęcie produkcji noży do maszyn żniwnych.

h__1974.png

1974

Odbywają się uroczystości obchodów 150-lecia firmy, a podsumowania dotychczasowej działalności wykazują dynamiczny i imponujący rozwój w porównaniu do lat wcześniejszych. Rozpoczyna się produkcja innowacyjnych wyrobów kuchennych, takich jak: nożyce do drobiu, noże do ziemniaków, czy zastawy stołowe. W latach 70 i 80 marka Gerlach stała się w Polsce synonimem akcesoriów stołowych.

h__d.png

1992

Następuje przekształcenie przedsiębiorstwa w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, a w 1995 r. w spółkę akcyjną

h__d.png

2004

Od momentu ostatniej transformacji firmy i przejęcia jej przez prywatnego właściciela, datuje się coraz silniejszy rozwój firmy i marsz po kolejnych szczeblach drabiny prowadzącej na szczyty rankingów najlepszych polskich marek.

h__d.png

2013

Gerlach rozwija asortyment produktowy wprowadzając na rynek naczynia kuchenne takie jak garnki i patelnie, które szybko zdobywają uznanie klientów. Poszerzenie oferty Gerlach o nowe naczynia kuchenne przyczynia się do szybkiego i znaczącego wzrostu obrotów firmy.

Gerlach S.A. dziś

Współcześnie Gerlach to dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo, sukcesywnie wdrażające nowoczesne rozwiązania i czerpiące z wielowiekowej, bogatej tradycji. Na przestrzeni ostatnich lat oferta marki Gerlach została znacznie poszerzona, a niezmiennie wysokiej jakości produkty zdobywają uznanie konsumentów. Dzięki temu Gerlach jest najbardziej znaną marką na rynku sztućców i noży kuchennych w Polsce, co w ostatnich latach potwierdzają wyróżnienia prestiżowego konkursu Superbrands oraz inne nagrody i tytuły.