REGULAMIN PLATFORMY ZAKUPOWEJ B2B GERLACH S.A.

 

§ 1

Postanowienia ogólne

 

1.       Platforma Zakupowa B2B GERLACH S.A. jest dostępna pod adresem internetowym http://b2b.gerlach.pl/pl/, działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie i jest przeznaczona wyłącznie dla Przedsiębiorców.

2.       Regulamin określa w szczególności zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Platformy Zakupowej,  warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Platformy Zakupowej, zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych drogą elektroniczną.

3.       Akceptacja Regulaminu przez Klienta jest dobrowolna, przy czym konieczne jest jego zaakceptowanie w celu utworzenia Konta oraz w celu złożenia przez Klienta Zamówienia.

4.       Klient przy rejestracji Konta oraz składaniu Zamówienia oświadcza, iż zapoznał się z treścią Regulaminu, jak i akceptuje jego treść.

5.       Postanowienia Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klientów, które przysługują im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.

 

§ 2

Definicje

 

1.       CENA – wartość netto wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt;

2.       FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej b2b.gerlach.pl umożliwiający utworzenie Konta Klienta;

3.       FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na stronie internetowej b2b@gerlach.pl umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;

4.       KLIENT – osoba fizyczna, prawna lub inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która złożyła zamówienie na Produkty zgodnie z niniejszym Regulaminem i nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego.

5.       KONTO KLIENTA – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę, w tym o Osobach upoważnionych do składania Zamówień w imieniu i na rzecz Klienta, oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach na Platformie Zakupowej.

6.       KOSZYK - Usługa Elektroniczna dostępna na Platformie Zakupowej umożliwiająca złożenie Zamówienia.

7.       KREDYT KUPIECKI – forma zgody Sprzedającego na odroczenie płatności za Produkt i otrzymanie jej w określonym, wyrażonym w dniach terminie, biegnącym od momentu wystawienia faktury VAT, która może być udzielona jedynie Klientowi, którego siedziba znajduje się na terytorium Polski.

8.       LIMIT KREDYTU KUPIECKIEGO – maksymalna, wyrażana w polskich złotych kwota jaką Klient może wykorzystać na zakup Produktów w ramach Kredytu Kupieckiego.

9.       NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach na Platformie Zakupowej.

10.   OSOBA UPOWAŻANIONA – osoba fizyczna, dla której Klient podczas procesu utworzenie Konta Klienta utworzył Subkonto Klienta, a tym samym upoważnił do składania w imieniu i na rzecz Klienta do składania Zamówień oraz do przesyłania i odbierania wszelkiej korespondencji dotyczącej złożonych Zamówień, w tym korespondencji wysyłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej, w szczególności do odbioru Potwierdzenia Złożenia Zamówienia i  Potwierdzenia Realizacji Zamówienia.

11.   PLATFORMA ZAKUPOWA – serwis internetowy Usługodawcy przeznaczony wyłącznie dla Klientów będących przedsiębiorcami, działający pod adresem http://b2b.gerlach.pl/pl/

12.   PRODUKT – dostępna na Platformie Zakupowej rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

13.   REGULAMIN – niniejszy regulamin Platformy Zakupowej;

14.   REJESTRACJA – proces polegający na utworzeniu Konta Klienta oraz ewentualnie Subkonta Klienta przez Usługobiorcę na Platformie Zakupowej.

15.   SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – "GERLACH" SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą w Drzewicy (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Braci Kobylańskich 41, 26-340 Drzewica); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000055281; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy Sąd Rejonowy dla Łodzi – Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 2 210 575,00 zł.; NIP: 7990003388; REGON: 670081420, adres poczty elektronicznej: b2b@gerlach.pl.

16.   SUBKONTO KLIENTA - Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę, o Osobie upoważnionej przez Klienta do składania Zamówień w imieniu i na rzecz Klienta, połączony w sposób funkcjonalny z Kontem Klienta;

17.   UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy Zakupowej.

18.   USŁUGA ELEKTRONICZNA usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Platformy Zakupowej.

19.   USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.

20.   ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

 

§ 3

Usługi Elektroniczne

1.       Usługodawca świadczy za pośrednictwem Platformy Zakupowej Usługi elektroniczne. Usługobiorca zawiera z Usługodawcą umowy o świadczenie Usług elektronicznych.

2.       Konto i Subkonto Klienta:

2.1. Usługa elektroniczna Konto Klienta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.

2.2. Założenie Konta Klienta jest niezbędne do przeglądania asortymentu Platformy Zakupowej.

2.3. Korzystanie z Konta Klienta możliwe jest po dokonaniu Rejestracji na Platformie Zakupowej. Rejestracja jest dobrowolna i bezpłatna, następuje przez wykonanie następujących kroków przez Usługobiorcę:

a)       wypełnienie Formularza Rejestracji, udostępnianego na Platformy Zakupowej, poprzez podanie danych Usługobiorcy, oznaczonych jako obowiązkowe;

b)      możliwość wyrażenia dobrowolnej zgody na otrzymywanie nieodpłatnych wiadomości marketingowych  na podany w formularzu numer telefonu i adres e-mail;

c)       zapoznanie się przez Kupującego z Regulaminem i akceptacja jego treści poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola, zawierającego również oświadczenie o zapoznaniu się z Polityką Prywatności;

d)      kliknięcie pola „Zarejestruj się”;

e)      potwierdzenie woli utworzenia Konta Klienta poprzez kliknięcie w link aktywacyjny przesłany automatycznie na podany adres e-mail. Kliknięcie w link aktywacyjny spowoduje przeniesienie Kupującego na Platformę Zakupową, na której konieczne będzie wskazanie hasła dostępu do Platformy Zakupowej otrzymanego od Sprzedawcy.

2.4. Usługobiorca zobowiązany jest do nieujawniania loginu i hasła osobom trzecim.

2.5. Założenie przez Usługobiorcę Konta Klienta oraz dobrowolna akceptacja usług, o których mowa w § 3 ust. 2.3. lit b) jest jednoznaczna z wyrażeniem przez Usługobiorcę zgody na przesyłanie przez Usługodawcę aktualnych ofert zamieszczonych na Platformie Zakupowej na wskazany przez Usługobiorcę w trakcie Rejestracji numer telefonu oraz adres e-mail.

2.6. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta Klienta (rezygnacji z Konta Klienta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: b2b@gerlach.pl lub też pisemnie na adres ul. Braci Kobylańskich 41, 26-340 Drzewica.

2.7. Usunięcie Konta Klienta jest równoznaczne z usunięciem wszystkich Subkont Klienta.

2.8. Powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do utworzonych przez Klienta Subkont Klienta. Utworzenie Subkonta Klienta jest możliwe tylko wyłącznie po utworzeniu Konta Klienta.

3.       Formularz zamówienia:

3.1   Korzystanie z Formularza zamówienia rozpoczyna się z momentem kliknięcia przez Klienta przycisku „Zamów” na Platformie Zakupowej. Złożenie Zamówienia następuje po zalogowaniu się na Platformie i dodaniu Produktów do Koszyka, wypełnieniu Formularza Zamówienia. W procesie składania Zamówienia należy kierować się informacjami zamieszczonymi na podstronach Platformy Zakupowej.

3.2   W Formularzu zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta danych do odbioru zamówienia obejmujących nazwę firmy, adres firmy (ulicę, kod pocztowy), wskazanie osoby upoważnionej do odbioru zamówionego Produktu, numer telefonu kontaktowego osoby upoważnionej przez Klienta.

3.3   Usługa elektroniczna Formularz zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

4.       Newsletter

4.1   Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość dobrowolnego zapisania się do usługi Newsletter poprzez:

a)       wyrażenie zgody, o której mowa w § 3 ust 2.3. pkt b), albo

b)      wypełnienie i zatwierdzenie udostępnionego na Platformie Zakupowej Formularza zapisu do usługi  Newsletter.

4.2   Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: b2b@gerlach.pl lub też pisemnie na adres: ul. Braci Kobylańskich 41, 26-340 Drzewica.

4.3   Po rejestracji do Newslettera Klient będzie mógł skorzystać z rabatu procentowego na pierwsze zakupy.

5.       Na mocy porozumienia Stron, Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie.

6.       Wypowiedzenie Umowy o świadczenie usługi elektronicznej zawartej na czas nieoznaczony przez Usługodawcę lub Usługobiorcę nie narusza praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasie trwania wyżej wskazanej Umowy.

7.       Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Platformy Zakupowej w sposób zgodny z prawem oraz dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej Usługodawcy i osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz zapłaty i odbioru zamówionych Produktów.

8.       Kontakt z Usługodawcą możliwy jest za pomocą:

a)       poczty elektronicznej poprzez adres poczty elektronicznej b2b@gerlach.pl;

b)      poprzez Biuro Obsługi Klienta, za pomocą numeru telefonu poprzez Biuro Obsługi Klienta, za pomocą numeru telefonu: (+48) 48 375 80 82.

9.       Tryb postępowania reklamacyjnego w zakresie Usług elektronicznych:

9.1   Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Platformy Zakupowej Usługobiorca może składać:

a)       pisemnie na adres siedziby Usługodawcy lub;

b)      w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@gerlach.com.pl lub b2b@gerlach.pl

9.2   Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w treści reklamacji:

a)       informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;

b)      żądania Usługobiorcy;

c)       danych kontaktowych składającego reklamację;

– ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Usługodawca zaznacza, iż wymogi podane w niniejszym punkcie mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

9.3   Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.

10.   Niezbędne wymagania techniczne do korzystania z Platformy Zakupowej i Usług Elektronicznych:

10.1 W celu korzystania z Platformy Zakupowej i składania Zamówień niezbędne jest spełnienie przez Klienta następujących wymogów technicznych:

a)       komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;

b)      dostęp do poczty elektronicznej;

c)       przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej;

d)      włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;

e)      posiadanie numeru telefonu komórkowego.

10.2 W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu i oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Sprzedawca nie może gwarantować prawidłowości funkcjonowania Platformy Zakupowej i może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych usług.

11.   Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Platformy Zakupowej spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Platformy Zakupowej z infrastrukturą techniczną Klienta.

 

 

§ 4

Ogólne zasady dokonywania Zamówień oraz informacja o Produktach,

zawarcie Umowy sprzedaży

 

1.       Sprzedawca prowadzi za pośrednictwem Platformy Zakupowej sprzedaż detaliczno-hurtową Produktów wyłącznie na rzecz Klientów będących Przedsiębiorcami, za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski. Sprzedawca nie prowadzi za pośrednictwem Platformy sprzedaży na rzecz konsumentów.

2.       Sprzedawca umożliwia Klientowi zapoznanie się z asortymentem Produktów za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Asortyment Produktów znajdujących się w ofercie może podlegać aktualizacji.

3.       Prezentowane na stronach Platformy Zakupowej zdjęcia oraz inne formy wizualizacji oraz prezentacji Produktów są jedynie przykładowe, służą prezentacji konkretnie wskazanych Produktów i mogą nie oddawać ich rzeczywistego wyglądu i mogą wystąpić różnice między rzeczywistym wyglądem Produktu a jego zdjęciem. W celu uzyskania dodatkowych informacji Klient winien skontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawcą.

4.       Informacje o Produktach podane na Platformie, zawierające elementy istotne do zawarcia Umowy sprzedaży, takie jak cena, opis, parametry, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

5.       Zamówienia na Platformie Zakupowej można składać przez 24 godziny na dobę, przez wszystkie dni w roku, z wykorzystaniem prawidłowo wypełnionego Formularza zamówienia dostępnego po zalogowaniu się do Platformy Zakupowej.

6.       Złożenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z obowiązkiem zapłaty i odbioru zamówionych Produktów.

7.       Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Produktów i wartości Zamówień. Klient zostanie poinformowany o ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem przez Sprzedającego Zamówienia. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego Produktu.

8.       Produkty oferowane w Platformie Zakupowej są nowe, wolne od wad i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, z zastrzeżeniem Produktów dostępnych w ramach tzw. outletu (zakładka Outlet), gdzie oferowane Produkty są nowe, legalnie wprowadzone na rynek polski ale w uszkodzonych lub zamiennych opakowaniach.

9.       Cena Produktu uwidoczniona na Platformie Zakupowej jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.

10.   Warunkiem złożenia Zamówienia w Platformie Zakupowej przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

11.   W celu złożenia Zamówienia należy:

a)       zalogować się na swoje Konto Klienta lub Subkonto Klienta;

b)      wybrać Produkty,

c)       oznaczyć zamawianą ilość Produktów, dodać je do Koszyka,

d)      wybrać sposób płatności,

e)      zatwierdzić Zamówienie;

12.   W przypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.

13.   Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w treści zamówienia. Przed realizacją zamówienia Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego zamówienia przy pomocy wszelkich dostępnych mu środków. W tym celu Sprzedawca może w szczególności nawiązać połączenie telefoniczne z Klientem celem potwierdzenia prawidłowości i poprawności otrzymanego zamówienia.

14.   Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje je do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości drogą elektroniczną na adres e-mail podany w trakcie składania Zamówienia, która to informacja zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji, a także szczegóły dotyczące Zamówienia.

15.   Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 14 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

16.   Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana fakturą VAT, która zostanie wysłana na adres mailowy Klienta zapisany w Koncie Klienta. Klient na swoim Koncie Klienta wyraża zgodę na przesyłanie faktur drogę elektroniczną.

 

 

§ 5

Sposoby płatności, kredyt kupiecki

1.       Sprzedawca umożliwia Klientom następujące sposoby płatności:

a)       płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie wskazanym na fakturze, w tym w terminie w ramach udzielonego kredytu kupieckiego;

b)      w formie przedpłaty, w oparciu o wystawioną fakturę pro forma.

2.       Termin płatności w ramach przyznanego kredytu kupieckiego wynosi 30 dni od dnia wystawienia faktury. Wartość przyznanego Klientowi limitu kredytu kupieckiego jest określona w kwocie brutto, polskich złotych.

3.       Sprzedawca może przyznać Klientowi kredyt kupiecki z następującymi limitami:

a)       limit automatyczny – Klient po wypełnieniu Formularza rejestracyjnego, udzieleniu wymaganych zgód oraz pozytywnej weryfikacji konta będzie mógł dokonywać zakupów w ramach limitu, którego wartość brutto w zależności od spełnionych przez Klienta wymogów wynosi 10.000 zł, 40.000 zł lub 80.000 zł

b)      limit indywidualny - limit ten jest przyznawany gdy saldo Klienta przewyższa limit kredytowy automatyczny. W sytuacji potrzeby nadania limitu indywidualnego Klient powinien zgłosić się do swojego opiekuna.

4.       Limit 10.000 zł jest limitem podstawowym, który przysługuje każdemu Klientowi, który spełni wymogi określone w ust. 3 lit. a niniejszego artykułu. Przyznanie limitów w kwotach 40.000 zł i 80.000 zł, wymaga spełnienia przez Klienta następujących wymogów:

a)       40.000 zł - wymagane jest aby równocześnie spełnione zostały następujące warunki:

                                                               i.      w ciągu ostatnich 12 miesięcy wystąpiły co najmniej dwa pozytywne doświadczenia płatnicze, co oznacza opłacenie przez Klienta w terminie nieprzekraczającym 30 dni dwóch faktur VAT na kwotę minimum 1000,00 zł każda,

                                                              ii.      W momencie spełnienia powyższego wymogu (i.) Klient nie ma względem Sprzedawcy zaległości w płatnościach, które przekraczałyby 30 dni.

b)       80.000 zł – wymagane jest aby równocześnie spełnione zostały następujące warunki:

                                                               i.      Klient spełnia wymogi określone dla limitu wskazanego w lit. a),

                                                              ii.      obrót wygenerowany przez Klienta w okresie ostatnich 12 miesięcy wyniósł co najmniej 40.000 zł. Obrót jest obliczany jako suma wartości faktur opłaconych przez klienta w terminie nieprzekraczającym 30 dni,

                                                            iii.      w momencie spełnienia powyższych wymogów (i. oraz ii.) Klient nie ma względem Sprzedawcy zaległości w płatnościach, które przekraczałyby 30 dni.

5.       Sprzedający zastrzega sobie możliwość odmowy przyznania Klientowi limitów, o których mowa w ust 3 lit. b oraz ust 4 lit. a i b w przypadku wydania przez ubezpieczyciela Sprzedającego:

a)       odmowy przyznania limitu Kredytu,

b)       zniesienia limitu Kredytu,

c)       negatywnej opinii stanowiącej wynik weryfikacji Klienta przez ubezpieczyciela.

6.       Jeżeli wartość zakupów przewyższy wartość przyznanego limitu kredytu, Klient zobowiązany jest do  zapłaty za zamówione Produkty w formie przedpłaty.

7.       Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia w przypadku wystąpienia opóźnienia w terminowym i zgodnym z wystawioną fakturą regulowaniu należności przez Klienta lub przekroczenia limitu przyznanego kredytu kupieckiego.

8.       Sprzedawca wstrzyma dalszą sprzedaż do czasu uregulowania przez Klienta wszystkich należności tj. zapłaty za wszystkie zaległe faktury wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie w transakcjach handlowych  oraz kosztami rekompensaty z  tytułu opóźnienia w zapłacie.

 

 

§ 6

Dostawy

1.       Koszty dostawy Produktu,  pokrywa Klient, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

2.       Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty związane z dostawą i transportem) są udostępniane Klientowi, za pomocą zamieszczonej na podstronie Platformy Internetowej zakładki informacyjnej „Koszty i termin dostawy” oraz w trakcie procesu składania Zamówienia, w tym w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

3.       Przewidywany termin realizacji Zamówienia wynosi do 5 dni roboczych.

4.       Termin realizacji zamówienia może być dłuższy niż 5 dni roboczych w przypadku gdy w opisie Produktu lub w trakcie składania zamówienia został wskazany inny, dłuższy termin.

5.       Jeżeli zamówienie obejmuje Produkty o różnych terminach realizacji, za termin realizacji zamówienia uznawany jest najdłuższy z nich.

6.       Dostawy realizowane są jedynie na terytorium Polski.

7.       Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

8.       Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju w obecności przewoźnika.

9.       W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient zobowiązany jest sporządzić w obecności pracownika przewoźnika protokół uszkodzeń lub braków. Klient zobowiązany jest także złożyć reklamację poprzez wysłanie zgłoszenia reklamacji na adres mailowy: b2b@gerlach.pl

10.   Klient zobowiązuje się do niezwłocznego dokonywania odbioru ilościowego i jakościowego każdej partii dostarczanych mu Produktów, a w razie stwierdzenia braków ilościowych lub wad jakościowych do zgłoszenia i wystąpienia z reklamacją przy dostawie. Wady jakościowe ukryte mogą zostać zgłoszone w kolejnym dniu roboczym po ich wykryciu, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ich wykrycia. Wady ilościowe mogą zostać zgłoszone nie później niż w chwili dokonywania dostawy.

11.   Zgłoszenie powyższych wad nie zwalnia Klienta z obowiązku dokonania reklamacji zgodnie z § 7 Regulaminu.

 

§ 7

Gwarancja

1.       Warunki i okresy gwarancji na poszczególne Produkty zamieszczone są pod adresem: b2b.gerlach.pl

2.       Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta zostaje wyłączona.

3.       W celu skorzystania z gwarancji Klient zobowiązany jest do zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie Produktu w ciągu 3 dni od ujawnienia się wady, w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: b2b@gerlach.pl

4.       Sprzedawca odpowiada za wady, które powstały w wyniku prawidłowego korzystania z Produktu.

 

 

§ 8

Postanowienia końcowe

 

1.       Umowy zawierane poprzez Platformę Zakupową zawierane są zgodnie z prawem polskim.

2.       W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.

3.       Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.

4.       Sprzedawca dokłada wszelkich starań by świadczone usługi w ramach Platformy Zakupowej były na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości tymczasowego zawieszenia jej dostępności w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Platformy Zakupowej lub z powodu awarii.

5.       Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzania zmian w Regulaminie. Zmiany w Regulaminie ogłaszane będą na stronie internetowej http://b2b.gerlach.pl/pl/. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w dniu wskazanym w informacji o zmianie Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie mogą naruszać praw Klienta wynikających z Zamówień potwierdzonych przez Sprzedawcę przed zmianą Regulaminu i nie wymagają zgody Klienta.

6.       W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

7.       Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.01.2024 roku.